Archív
Honey, have you ever heard of „zacskós-tej-tartó”?
Megnyitó: 2024. december 10. 18:00
A kiállítást megnyitja: Frazon Zsófia, etnográfus
Helyszín: K11 Labor (1075 Budapest, Király u. 11.)
„Honey, have you ever heard of »zacskós-tej-tartó«?” – hangzik el Fábry Sándor humorista egyik szkeccsében a mondat, amit – a történet szerint – egy amerikai nőhöz szegez az első találkozójukon. Habár a zacskóba csomagolt tej a világ más pontjain sem volt teljesen ismeretlen, az államszocialista Magyarországon forgalmazott formátummal és a vele járó körülményekkel – a kifolyt tejtől büdösödő tejesládával, a bolti hűtőpult szélén pihenő törlőronggyal és a tejeszacskó otthoni tárolására tervezett plasztik tejkiöntőkkel – aligha találkozhatott Fábry ismerőse.
A kiállítás főszereplője a műanyag tejeszacskótartó – kiemelten az Ernyey Gyula és Gollob József által tervezett modell –, amely a magyar háztartások alapvető felszereléséhez tartozott a hetvenes és a nyolcvanas években. Mi hívta életre a tárgy megszületését és hogyan változott a műanyaghoz való viszonyunk az elmúlt ötven évben? A tárlaton a tejfogyasztás serkentését célzó plakátoktól a tejcsomagolás evolúcióján át a végül megoldást jelentő fröccsöntött tejtartó formatörténetéig és annak utóéletéig vizsgáljuk a különös eszköz tárgyéletrajzát.
A kiállítás része továbbá a K11 Labor által meghirdetett közösségi gyűjtésre érkezett tejkiöntők színes kavalkádja is, amelyeket az aktív újrahasznosítás vagy a „jó lesz még valamire” elve mentett meg az enyészettől. A tárgyakat kísérő, azok használóitól származó személyes történetek – kiegészülve Ernyey Gyula videóinterjújával és különböző szakterületek képviselőinek kortárs reflexióival – segítenek más-más nézőpontból megérteni, hogy az emblematikus tárgy milyen szerepet töltött be a hazai designkultúrában.
Kurátorok: Mayer Kitti, Novák Piroska, Viski Noémi
Kurátorasszisztens: Fedics Laura
Grafikai tervezés: Szilágyi Anna Katalin
A kiállítást termékeivel támogatja az Egertej Kft.
A kiállítás 2025. január 22-ig látogatható.
____
Csukott könyv levelek sűrűjében
Enzsöly Kinga és Tulisz Hajnalka kiállítása
Megnyitó: 2024. november 12. 18:00
A kiállítást megnyitja: Máté Zsófia, esztéta
Helyszín: K11 Labor
A Csukott könyv levelek sűrűjében című kiállításon Enzsöly Kinga és Tulisz Hajnalka művei látható és láthatatlan, organikus és anorganikus, élő és élettelen közötti határok érintkezési pontjait vizsgálják.
Enzsöly Kinga festményeinek finom, transzparens rétegei fotónegatív-szerűen ábrázolnak trópusi növényeket. A növényeken egyszerre jelennek meg a mérsékelt égövi vegetáció különböző évszakainak állapotai, így a műveken a természet burjánzásának és pusztulásának különböző időrétegei sűrűsödnek egyazon képi síkon.
Tulisz Hajnalka absztrakt papíralakzatokat használ városi és természeti tájak elemeinek részleges eltakarására és kiemelésére. Heterogén elemekből építkező fotókollázsai a természeti és az épített környezet közti viszonyt vizsgálva arra is rávilágítanak, ahogyan érzékelésünk és értelmezésünk módjai befolyásolják a valóság tapasztalatát.
A kiállítás címe Pilinszky János Introitusz című versének egyik sorát idézi fel, és ahogy a költeményben szereplő „betett könyv” az ismeretlen, a rejtett tudás szimbóluma, úgy a kiállításon szereplő művek is a felszín mögötti, az elfedett, a nem látható irányába fordítják a figyelmünket.
/Máté Zsófia/
A kiállítás december 3-ig látogatható a galéria nyitvatartási idejében:
K 10:00-18:00
Sze 15:30-19:00
Cs 12:00-18:00
Grafika: Máté Dániel
____
Performansszal egybekötött megnyitó: 2024. október 22. 19:00
Alejandra Rosas: https://www.instagram.com/alejarh.dance
Balázs Gábor, https://www.facebook.com/MakatsMusic
Biljarszki Maxim, https://www.facebook.com/PsyPornMusic
Saját életem megfigyelője maradok. Úgysem számít igazából semmi.
Egyedül is tökéletes vagyok, meg amúgy sem érthet meg senki. Nem is várom el senkitől, hogy megértsen. Ha nem kötődöm senkihez, nem is bánthat meg senki. Tudom, hogy mindenki pótolható, ugyanúgy, ahogy én is. Igazából minden mindegy.Emberek jönnek, emberek mennek, a napok pedig csupán eltelnek. Minden ugyanolyan. Semmilyen.
Vajon éreznem kéne valamit? Bárcsak éreznék valamit.
K: 10-18
Sze: 15:30-19
Csüt: 12-18
____
A kiállítást megnyitja: Kovács Evelin, bölcsész, irodalomterápia hallgató
K 10:00-18:00
Sze 15:30-19:00
Cs 12:00-18:00
____
____
Opening/megnyitó: 2024. május 8. 17:30
Venue/Helyszín: K11 Labor (1075, Bp. Király u. 11.)
On view/ megtekinthető: 2024.05.08–06.11.
Opening speech by/ a kiállítást megnyitja: Emeric Lhuisset, francia fotográfus
A kiállítás a KASK & Conservatorium, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a Partium Keresztény Egyetem hallgatóinak munkáit mutatja be.
Kiállítók: Cseke Tamás, Simon Gerlinger, Dorogi Enikő, Hompot Andrea, Nagy Hermina, Vincent Koevoets, Varga Domonkos
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem terepgyakorlatra hívta a belgiumi KASK Gent és a romániai Partiumi Egyetem hallgatóit Paksra, ahol a már fél évszázada működő atomerőmű mellett hamarosan két új blokk épül, hogy a tervek szerint további évtizedekre biztosítsa majd Magyarország szükségleteinek nagy részét. A közös kutatási projekt a helyszíni látogatások mellett az energia tágabb politikai, társadalmi és gazdasági összefüggéseire fókuszált. A résztvevő hallgatók a láttatott és látható dolgok mellett a lefényképezhetetlen megörökítésére is törekedtek, hogy kinyissák az energiafogyasztásról szóló vitát és lehetőséget kínáljanak a különböző vélemények ütköztetésére.
2024.05.08 - 06.11.
Opening hours / Nyitvatartás:
K: 10:00-18:00,
Sz: 15:30-19:00,
Cs: 12:00-18:00
Bóka Krisztina: Hazafelé
Megnyitó: 2024. március 26. 18:00
A kiállítást megnyitja: Cselőtei Boglárka, építészeti és kulturális újságíró
- március 27. – május 2.
Bóka Krisztina egyéni kiállításán az otthon, az útkeresés és az átmenetiség fogalmait vizsgálja. Bemutatott munkáinak fő kérdései, hogy mit jelent az otthon, hol található meg, és ha nem ideális, akkor milyen alternatív formában teremtődhet meg. A kiállításon a bent és a kint váltakozó viszonyán, illetve az átmeneti lakóterek illékonyságát kifejező törékeny vagy áttetsző anyagokból készült műveken keresztül ismerjük meg a művész korábbi otthon-percepcióit.
Bóka a tanulmányai és szakmai érdeklődése miatt középiskolás korától különböző lakóhelyek között ingázik. Habár a költözés ily módon minden esetben saját döntéséből fakadt, az átmeneti állapot következményei rá is hasonlóképpen hatással vannak, mint az otthonukat szociális okokból elhagyni kényszerülőkre. Mit tehetünk, ha a nyugalommal, állandósággal és személyreszabhatósággal azonosított „otthon” fogalom nem valósulhat meg, mert tudjuk, tartózkodásunk csak időszakos? Hogyan hat egy fiatal felnőtt identitására az évekig tartó átmeneti lét?
A tárgyakhoz és terekhez való kötődés egyik alapja a tulajdonlás, Bóka is ezt választja megküzdési stratégiaként. A művész lenyomatokon keresztül veszi birtokba átmeneti lakóhelyeit: fotói egykori otthonainak ablakait örökítik meg, míg utcalenyomatokból építkező installációjával az idegen terekhez való kötődésre és emlékőrzésre tesz kísérletet.
Kurátor: Viski Noémi
A kiállítás megtekinthető 2024. május 2-ig nyitvatartási időben.
Nyitvatartás:
Kedd 10-18, Szerda 15.30-19, Csütörtök 12-18
____
A Fiatalok Fotóművészeti Stúdiója szervezésében 2024-ben is megvalósul az Átlátás című kiállítássorozat, amely lehetőséget és támogatást biztosít a Stúdió pályakezdő tagjainak a bemutatkozásra. Az FFS egy belsős pályázat keretein belül hirdette meg a kiállítási lehetőséget a Stúdió tagjai között. A zsűri felkért tagjai a projektet befogadó galériák képviselői voltak: Viski Noémi, kurátor (K11 Labor), Mucsi Emese, kurátor (Capa Központ), Fekete Viktória, manager (Inda Galéria), Török Tünde, kurátor (Mymuseum), Cserna Endre, az FKSE Galéria és az Eidolon Center for Everyday Photography képviselője és Legát Franciska az FFS titkára. A zsűrizést követően öt alkotó került kiválasztásra, akik kurátoraikkal és a galeristákkal való szoros együttműködés során megvalósíthatják elképzeléseiket az „Átlátás 4” kiállítássorozat részeként.
EN:
Krisztina Bóka: Homeward
Opening: 26 March 2024, 6 PM
Opening speech by Boglárka Cselőtei, architecture and cultural journalist
27 March – 2 May, 2024
In her solo exhibition, Krisztina Bóka explores the concept of finding home in temporary living conditions. The main questions of her works are what home means, and if it is not ideal, in what alternative form it can be created. Through artworks made from fragile or translucent materials that express the ephemeral nature of transitional living spaces, the exhibition reveals the artist's previous perceptions of home.
Bóka's studies and professional interests have led her to move between different residences since she was in high school. Although each move was a result of her own decision, the consequences of this transition affect her similarly to those who are forced to leave their homes for social reasons. What can we do if the concept of 'home', identified with calm, stability, and personalisation, cannot be realised because we know that our stay is only temporary? How do these transitional years affect the identity of a young adult?
Ownership is one way of being attached to objects and spaces; Bóka chooses this as a coping mechanism. Through imprints, the artist takes possession of her temporary residences: her photographs capture the windows of her former homes, while the plaster installation resembling a street attempts to establish a connection to unfamiliar spaces and engages in memory preservation.
Curator: Noémi Viski
Opening hours:
Tuesday 10-18, Wednesday 15.30-19, Thursday 12-18
____
The exhibition series 'Overview', organized by the Studio of Young Photographers will take place again in 2024, providing opportunities and support for emerging photographers to showcase their work. Within the framework of an internal competition, the FFS announced the exhibition opportunity among its members. The invited jury members were representatives of the galleries hosting the project: Noémi Viski (curator, K11 Labor), Emese Mucsi (curator, Robert Capa Contemporary Photography Center ), Viktória Fekete (Inda Gallery), Tünde Török (Mymuseum), Endre Cserna (FKSE and Eidolon Center for Everyday Photography), and Franciska Legát, the secretary of FFS. Following the jury's selection process, five artists were chosen, who will collaborate with their curators and gallery representatives to realize their ideas as part of the 'Overview 4' exhibition series.
Vigh Violetta: MUNKA/VERSENY
Megnyitó: 2024. február 27. 18:00
A kiállítást megnyitja: K. Horváth Zsolt, társadalomtörténész, egyetemi docens, METU Művészeti Kar
„Hurai Mihály az örök fregoli. Mindig odateszik, ahol a legnagyobb szükség van rá. […] Ez az ember képtelen rosszul dolgozni.”
(Ruházati Munkás, 1968, 12. évfolyam 2. Szám)
Vigh Violetta, a MOME Média design mesterszakának végzős hallgatója egyéni kiállításában a termelékenység hajszájának nyelvi és vizuális leképezéseit vizsgálja. Fő inspirációs forrásai a magyar szocialista ruhagyári dolgozók munkakörülményeiről szóló korabeli sajtóanyagok, amelyek egy eredménytáblákkal, százalékokkal, fegyelmezett testekkel és versengéssel teli világot tárnak elénk.
A szocializmus gazdaságpolitikájában kiemelkedő jelentőségűek voltak a munkaversenyek, amelyek során a dolgozók rendszerint irreális, a gyakorlatban megvalósíthatatlan célokat kitűzve törekedtek a teljesítmény növelésére, a központilag megállapított norma több száz vagy ezer százalékkal való túlszárnyalására. A sztahanovista mozgalom után ma a korlátlan haladás és a „bármi lehetséges” elve diktálja a tempót és generálja a versenyhelyzeteket. Mennyire játszik központi szerepet a verseny az életünkben és hogyan alakítja identitásunkat? Hol a határvonal egészséges és egészségtelen versengés között? Milyen párhuzamok fedezhetők fel munka és versenysport között? Létezik-e egyáltalán egyéni teljesítmény?
A MUNKA/VERSENY című kiállításon a vizsgált korszak szófordulatai, képanyagai és szimbólumai alakulnak át a kortárs teljesítményelvű társadalom abszurd metaforáivá installációk és videómunkák formájában.
Kurátor: VISKI Noémi
Kurátorasszisztens: BÁLINT Júlia
Külön köszönet: CSEH Dániel, ERHARDT Miklós, HALÁK László, PÁLFALUSI Attila, SZIRTES János, TASNÁDI József
A kiállítás március 21-ig látogatható.
Nyitvatartás:
K 10:00-18:00
Sze 15:30-19:00
Cs 12:00-18:00
____
Violetta VIGH: MUNKA/VERSENY
Opening: 27 February 2024, 6 PM
The exhibition will be opened by Zsolt K. Horváth, historian, and associate professor, METU Faculty of Art and Creative Industries
‘Mihály Hurai is the eternal fregoli. They always put him where he is most needed. […] This man is incapable of doing a bad job’.
(Ruházati Munkás, 1968, Volume 12, Issue 2)
In her solo exhibition, Vigh Violetta, a graduate student of the Media Design MA at MOME, examines the linguistic and visual representations of chasing productivity. Her main sources of inspiration are archive articles and news recordings about the working conditions of Hungarian socialist clothing factory workers, which reveal a world of scoreboards, percentages, disciplined bodies, and competition at the highest level.
Socialist emulations had outstanding importance in the socialist economy, during which workers typically aimed to increase performance by setting unrealistic, practically unattainable goals, surpassing the centrally determined norm by several hundred or thousand percent. Today, after the Stakhanovite movement, not the socialist emulations but the principle of unlimited possibilities and progress dictates the pace and generates competitive situations.
How important is competition in our lives, and how does it shape our identity? Where is the line between healthy and unhealthy competition? What are the parallels between work and competitive sports? Is there such a thing as individual performance?
In the exhibition ‘MUNKA/VERSENY’ (WORK/COMPETITION), the phrases and visual symbols of the examined era transform into absurd metaphors of contemporary achievement society in the form of objects and video installation.
Curator: Noémi VISKI
Assistant Curator: Júlia BÁLINT
Special thanks to: Dániel CSEH, Miklós ERHARDT, László HALÁK, Attila PÁLFALUSI, János SZIRTES, József TASNÁDI
The exhibition is open until 21 March.
Opening hours:
Tuesday 10-6 PM
Wednesday 3.30-7 PM
Thursday 12-6 PM
Sanga ni wati // A tér minden idejében – Édenkert
A kiállítás címe “sanga ni wati” bambara nyelven annyit tesz, mint a tér minden idejében, avagy mindig. Kiállítás sorozatunk az édeni lét elérésére való örök vágy és törekvés kapcsolatát képzőművészeti megoldásokon keresztül kívánja megragadni. A második állomásban megjelenő alkotások a művészek narratív előrelépésével kiteljesednek, és részben új műtárgyegyütteseken keresztül mélyítik tovább a kiállítás koncepcióját.
A “sanga ni wati” kifejezésének konceptuális beemelésével a kiállítás egyfajta fogalmi hidat is kíván képezni azáltal, hogy a nyugat-afrikai bambara kultúra egyik, a nyugaton elterjedt felfogásnál régebbi hagyománnyal bíró szóhasználatát európai, ezesetben magyar vonatkoztatási viszonyba hozza.
Kiállító művészek :
Ács Kinga-Noémi, Kádár Emese, Kicsiny Martha, Kuzma Eszter Júlia, Papp Péter
Kurátorok:
Coulibaly Miriam Sékou
Keszegh Ágnes
>> Kapcsolódó események:
- január 23. 18:00 - 21:00; Megnyitó; Előadó - Makó Mári
- január 30. 18:00 - 19:30; Tárlatvezetés - Coulibaly Miriam Sékou és Keszegh Ágnes
- február 10. 16:30 - 18:00; Tárlatvezetés - Ács Kinga Noémi és Kádár Emese
- február 13. 18:00 - 19:30; Tárlatvezetés - Kicsiny Martha, Kuzma Eszter Júlia és Papp Péter
- február 20. 18:00 - 19:30; Finissage - Ács Kinga-Noémi, Kicsiny Martha, Kuzma Eszter és Papp Péter kerekasztal beszélgetés
A fent jelölt időpontokon mellett a kiállítás hétköznapokon kedden 10:00-18:00, szerdán 15:30-19:00, csütörtökön 12:00-18:00 óráig látogatható.
Performansszal egybekötött finisszázs: 2023. szeptember 26. 19:00
Balázs Gábor, https://www.facebook.com/MakatsMusic
Biljarszki Maxim, https://www.facebook.com/PsyPornMusic
Puskás Marcell
Csak ülj le, és ne csinálj semmit! Jó, de az összes ismerősöm sztoriját még megnézem.
Csak ülj le, és ne csinálj semmit! Jó, de ezt a sétát még letudom.
Csak ülj le, és ne csinálj semmit! Jó de előbb még nézem kicsit az üres képernyőt, hátha jön egy értesítés.
Csak ülj le, és ne csinálj semmit! Jó, de erre a kiállításra még elnézek.
Csak ülj le, és ne csinálj semmit! Jó, de Instán még végignézem, hogy mindenki élete jobb, mint az enyém.
Csak ülj le, és ne csinálj semmit! Jó, de előbb még azon gondolkodom, miért nem csinálok semmit.
Csak ülj le, és ne csinálj semmit!
K: 10-18
Sze: 15:30-19
Csüt: 12-18
Finissage with a performance: Sept 26, 2023, at 7 PM
Just sit aorund and do nothing! Alright, but I'll go on a walk first.
Just sit around and do nothing! Fine, but I'll look at the blank screen for a bit first, maybe a notification will come.
Just sit around and do nothing! Okay, but I'll still visit this exhibition.
Just sit around and do nothing! Alright, but I'll scroll through Instagram first, seeing everyone else's life seems better than mine.
Just sit around and do nothing! Okay, but first, I'll contemplate why I'm not doing anything.
Just sit around and do nothing!
Mon: 10-18
Wed: 15:30-19
Thu: 12-18
Harsány Patrícia: Cooking Plastic
Megnyitó: 2023. június 13. 19:00
Installáció: Háló Veronika Róza
Grafika: Umlauf Adrienn
Opening: 13 July, 7 PM
Installation design: Veronika Róza Háló
Graphic Design: Adrienn Umlauf
Opening hours: Tuesday 10-18, Wednesday 15.30-19, Thursday 12-18
Barabási Dániel és Csizik Balázs: BIOPHILIA
__ENG BELOW__
Barabási Dániel & Csizik Balázs: BIOPHILIA
Megnyitó: 2023. május 11. 19:00
Kurátor: Máté Zsófia
„Az élet fogalma és annak különböző definíciói nagyban meghatározzák a 20. és a 21. század tudományos és kulturális diskurzusait. Hagyományosan, amikor életről beszélünk, elsődlegesen az emberi létezésre gondolunk, és ehhez mérten értelmezzük más létformák egzisztenciáját is. Az élet fogalma már az antikvitás óta hordozza ezt a kettősséget. Az ókori görög gondolkodásban két eltérő jelentéstartalmú fogalom jelöli az életet, a zoé a puszta életet, a természeti létezést, organikus létformákat, a természet önszervező folyamatait, a test önfenntartó biológiai folyamatait foglalja magába, míg a szintén életet jelentő biosz fogalma alatt a formába szerveződő életet, a politikai, közösségi létet, az öntudatos cselekvést, etikát és morális törvényeket érthetjük. A két fogalom közti elcsúszásban a természet és a kultúra, a nem-emberi és az emberi lét közti feszültség detektálható. E kategóriák jelentés-módosulásainak vagy épp vitalitászavarainak metszetében az állandó változásban lévő és folyamatos vizsgálatra szoruló élet fogalmát találjuk.
Barabási Dániel és Csizik Balázs közös kiállítása az élet értelmezésének és megfigyelésének különböző dimenzióit szintetizálja. Barabási agykutató, aki az élő rendszerek, az emberi test, az agy sejtszintű szerveződéseit és fejlődési folyamatait tanulmányozza. Csizik vizuális művészként elsősorban fotográfiával foglalkozik, természeti, urbanisztikai és társadalmi jelenségeket rögzít és manipulál sajátos, a konstruktivizmus esztétikáján alapuló formanyelvvel. A Biophilia című kiállításon Barabási művein sejtek szerveződnek és lényegülnek át absztrakt művészeti kompozíciós elemekké, míg Csizik mértéktartó formakészletébe burjánzó organizmusok vegyülnek. A két alkotó egymásra reflektálva, egymás módszereiből inspirálódva térképezi fel az élet különböző módozatait és az ezek közötti összefüggéseket. A kiállítótérre esztétikai laboratóriumként tekintenek, amely a természettudomány és a vizuális művészet, az urbanisztika, a szociológia, a környezettudomány, a biológia közti átjárási lehetőségek vizsgálatának helyszíne, a különböző megközelítések experimentális vegyítése. Közös munkájukban az élet különböző fogalmai és formái egymást kiegészítve, egymást alátámasztva nyernek értelmet.”
/Máté Zsófia/
A kiállítás a Budapest FotóFesztivál 2023 hivatalos programjának része és a Budapest100 kapcsolódó eseménye.
Megtekinthető: 2023. 05. 12. – 2023. 06. 06.
Nyitvatartás: K: 10-18; Sze: 15:30-19; Csüt: 12-18
__ENG__
Dániel Barabási & Balázs Csizik: BIOPHILIA
Opening: 11 May 7 PM
Curator: Zsófia Máté
”The concept of life and its various definitions have largely determined the scientific and cultural discourses of the 20th and 21st centuries. Traditionally, when we speak of life, we think primarily of human existence, and we interpret other forms of life in relation to ourselves. The concept of life has carried this duality since antiquity. In ancient Greek thought, two concepts with different meanings were used to denote life: zoé, which refers to mere life, natural existence, organic forms of existence, the self-organizing processes of nature, the self-maintaining biological processes of the body, while bios refers to life organized in form, political and communal existence, self-conscious action, ethics and moral laws. The tension between nature and culture, between non-human and human existence, can be detected in the divergence between the two concepts. We find the notion of life in constant change, and in constant need of investigation.
The joint exhibition of Dániel Barabási and Balázs Csizik synthesizes the different dimensions of the interpretation and observation of life. Barabási is a neuroscientist who studies the cellular organization and developmental processes of living systems, the human body and the brain. As a visual artist, Csizik works primarily in photography, capturing and manipulating natural, urban and social phenomena using a specific formal language based on the aesthetics of constructivism. In Biophilia, Barabási’s works organize and transform cells into abstract artistic compositional elements, while Csizik’s restrained formal compositions involve sprawling organisms. Reflecting on each other, inspired by each other’s methods, the two artists explore the different forms of life and the connections between them. They use the exhibition space as an aesthetic laboratory, a place for exploring the intersections between science and visual art, urbanism, sociology, environmental science, biology, an experimental mix of different approaches. In their joint work, different concepts and forms of life make sense in a complementary and mutually reinforcing way.”
/Zsófia Máté/
The show is a part of the official program of Budapest Photo Festival 2023 and Budapest100.
12.05 – 06.06.2023.
Opening hours: Tues 10 am – 6 pm, Wed 3.30 pm – 7 pm, Thurs 12 pm – 6 pm
GRINBERG DANIELLA: TEREPMUNKA A LABORATÓRIUMBAN
Megnyitó: április 18. 18:00
A kiállítást megnyitja: Richard Usher, a MOME Fotográfia szak oktatója, fotóművész
Zenei performansz: Bácsi Barnabás
Kurátor: Viski Noémi
Grafika: Kas Franci
Grinberg Daniella önálló kiállításában olyan rejtett konfliktusok feltérképezésére tesz kísérletet, melyek az ember és nem emberi entitások között létrejövő kapcsolódást jelzik. Folyamatban lévő, alakuló munkái egy nagyobb kutatás részét képezik, és erősen építenek a francia filozófus és antropológus, Bruno Latour gondolataira, köztük a tudományos tények konstruáltságát tematizáló 1979-es Laboratory Life c. tanulmányra, valamint az emberi és nem emberi cselekvők kapcsolatáról szóló cselekvőhálózat-elméletre.
Grinberg Daniella aktuális „művészeti terepmunkájának” helyszínei mindazok a terek, ahol az ember mesterséges beavatkozásai és a természet organikusan kialakult szabályrendszerei abszurd módon konfrontálódhatnak. Ilyen például a gombafarm, a méhészet, a kisállat-kereskedés vagy a pálmaház, ahol a művész az antropológusok módszereivel, résztvevő megfigyelőként gyűjt terepmintát, ír jegyzeteket, rögzít pillanatokat. Feljegyzéseit vállaltan intuitívan készíti, ezzel is ellenpontozza az objektivitás mítoszát. Vizuális dokumentációi, esszéi és talált tárgyai kizökkentenek az emberi szemszögből, a nem-humán aktorok nézőpontjába helyeznek minket. A terepmunka során tapasztalt multiszenzoriális hatások visszaidézése és a nem emberi cselekvők – jelen esetben az állatok, növények, tárgyak – perspektívájának bemutatása segít abban, hogy dekonstruáljuk a világról alkotott képünket, és újraértelmezzük a „tudás” jelentését.
A kiállítás a Budapest FotóFesztivál 2023 hivatalos programjának része.
A kiállítás megtekinthető: 2023. 04. 19. – 2023. 05. 04.
Nyitvatartás:
K: 10-18
Sze: 15:30-19
Csüt: 12-18
//////////////ENG//////////////
DANIELLA GRINBERG: FIELDWORK IN THE LABORATORY
Opening: 18 April, 6 PM
Opening speech by: Richard Usher, artist and teacher at MOME Photography
Music performance by Barnabás Bácsi
Curator: Noémi Viski
Graphic design: Franci Kas
In her solo show, Daniella Grinberg unveils the interconnectedness of things and shows us hidden conflicts between human and non-human entities. Her presented work is part of a large-scale research project which is highly influenced by the theories of the French philosopher and anthropologist, Bruno Latour, including his study 'Laboratory Life' from 1979, which explores the construction of scientific facts, and the actor-network theory which discusses the relationship between human and non-human actors.
The locations of Grinberg's current artistic fieldwork are spaces where human interventions and the wildness of nature can confront in an absurd way. Examples include the mushroom farm, the apiary, the pet shop or the palm house – places where the artist works almost like an anthropologist, collecting field samples, taking notes, and capturing moments as a participating observer. She intentionally creates her notes intuitively, thus countering the myth of objectivity. The visual documentation, essays, and found objects displace us from the human point of view and show us the perspective of non-human actors. By recalling the multi-sensory effects experienced during fieldwork and highlighting the position of non-human actors – in this case, animals, plants, and objects – the exhibition helps us deconstruct our image of the world and reinterpret what "knowledge" means.
The show is a part of the official program of Budapest Photo Festival 2023.
The exhibition runs through 4 May.
Opening hours:
Tuesday: 10-18
Wednesday: 15:30-19
Thursday: 12-18
Hussam Halawa: Zupperman
Megnyitó: 2023.03.14. 19:00
A kiállítást megnyitja: Mucsi Emese, a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ kurátora
A Zupperman c. kiállításon Hussam Halawa a menekülteket érintő sztereotípiák és hétköznapi szituációk ironikus feldolgozására vállalkozik. Fotósorozatának főszereplője Zupperman, a szír antihős, aki általában méltatlan munkákat kap, olykor a rossz parton köt ki és gyakran nézik terroristának. Valójában azonban egyetlen fegyvere a humor, amellyel az előítéletek ellen harcol és amelyet tudatosan használ megküzdési stratégiaként, a traumafeldolgozás eszközeként. Zupperman mindent megtesz, hogy beilleszkedjen, de olykor arra gondol, hogy még az űrbe is könnyebb lenne eljutnia, mint vízumot szereznie.
Hussam Halawa storyteller évekig dolgozott fotogáfusként és art directorként különböző divatanyagok elkészítésén. Saját művészeti projektjét, a Zupperman-t 2018-ban kezdte el Libanonban, miután elhagyta Szíriát. Fotóin és installációs munkáiban gyakran ötvözi a high-fashion motívumrendszerét a DIY esztétikával.
A kiállítás megtekinthető április 6-ig.
Ig: @hussamhalawa
//////ENG//////
Hussam Halawa: Zupperman
Opening: 14.03.2023. 7 pm
Opening speech by: Emese Mucsi, curator of Robert Capa Contemporary Photography Center
Project Zupperman by Hussam Halawa is an ironic take on daily refugee life in Lebanon and the globe. The story’s main character is Zupperman, the Syrian anti-hero who is often mistaken for a terrorist, sometimes lands on the wrong beach, and always ends up doing lousy jobs. In reality, his only weapon is humor, a coping mechanism to overcome struggles and trauma, which helps him fight classic conventions and prejudice. Zupperman tries his best to fit in, but sometimes he thinks that it is easier to visit space than to get a visa in a liveable country.
Hussam Halawa is a self-taught storyteller from Syria, who has worked on several fashion photography projects as a photographer and art director in the last few years. His artistic project, called Zupperman started in 2018 in Lebanon after many travels away from his home in Syria. In his artworks – photos and installations – he often combines DIY aesthetics with visual elements of high fashion.
The show is on view until 6 April.
Fuzzy Earth: Unfortunate yet Brave Species
2023. február 17. – március 9.
Megnyitó: 2023. feburár 17. 19:00
Kurátor: Viski Noémi
~~~~~~~~~~~~~~~~
Fuzzy Earth: unfortunate yet brave species
A Fuzzy Earth (Gedeon Tekla és Sebastian Gschanes) kiállítása
Kurátor: Viski Noémi
Február 17 – március 9.
A Fuzzy Earth kollektíva legújabb installációja, az Unfortunate yet Brave Species a kihalt Rapa Nui (Húsvét-szigeti) ökoszisztéma biológiai feltámasztásának kísérletét és annak etikai következményeit vizsgálja.
Feljegyzések egy sosem látott fajról:
Pálma 1 –
.....................≥ v ≤......................
........................().........................
.................... > ∼ <......................
Pálma 2 – A patkány rágta, az ember vágta. A szigetet benépesítő Rapa Nui társadalom közel nyolcszáz év leforgása alatt a kihalásig sodorta a sziget növény- és állatvilágának egyes fajait, mely végül saját népük és kultúrájuk végéhez is vezetett. Patkányt tenyésztettek, építettek, vallási rituálékat tartottak, túlnépesedtek, éheztek, a kannibalizmus felé fordultak.
(…)
Pálma 9 – ekocídium (olyan mértékű környezetrombolás, amely az ökológiai egyensúly felbomlásához vezethet)
Pálma 10 – A Paschalococos disperta a Húsvét-sziget őshonos kókuszpálma faja volt. 1650 körül tűnt el a pollenrekordból.
Pálma 11 – Pollen, Kókusz és Fitolit: A Húsvét-szigeti pálma egykori létezését csupán a tavak medrében talált pollenek, a barlangok mélyén feltárt kókuszhéjak és az üledékekben megbúvó mikroszkopikus növényi maradványok bizonyítják.
(…)
Pálma 20 – Ma a kutatók a faj feltámasztásának esélyeit vizsgálják: a talált leletek és korunk technológiai vívmányai már elegendőek lehetnek arra, hogy a Rapa Nui pálmát megújult formában viszontláthassuk.
Pálma 21 – Van-e értelme feltámasztani egy fajt, ha annak eredeti környezeti adottságai már nem léteznek? Ki dönti el, hogy melyik faj érdemel örök életet?
(…)
Pálma 24 – A Fuzzy Earth által feltámasztott pálma, amely egyaránt idézi a halál és az újjászületés, a megbánás és a vágyakozás gondolatát, a civilizáció lejtmenetét és az ember képességeinek, hatáskörének (látszólagos) növekedését. A fa rituális ajánlásként és új, fantasztikus teremtményként keresi helyét a világban.
Megnyitó: 2023. február 17. 19:00
Zenei performansz: Esteban de la Torre
Esteban de la Torre az EJTECH kétszemélyes formáció egyik tagja, ahol hang- és médiaművészként tevékenykedik nagyméretű installációk, hiperfizikai felületek és programozható anyagok létrehozásán. A Fuzzy Earth kiállításmegnyitóján zenei performanszában a Rapai Nui ökoszisztéma morajlását idézi meg.
Nagy Iza: Metil-jazmonát
2023. január 13. – február 3.
Megnyitó: 2023. január 13. 19:00
A kiállítást megnyitja: Erdei Krisztina, fotográfus
Kurátor: Viski Noémi
~~~~~~~~~~~~~~~~
Metil-jazmonát: hormon, amelyet a sérülést szenvedett növény kezd termelni, ezzel jelezve a többi növénynek, hogy veszély közeledik.
Nagy Iza önálló kiállításában kísérletet tesz arra, hogy új perspektívát kínáljon fel az ember és a természet viszonyrendszerében. Alaptézise, hogy a sokaknál szorongást is kiváltó ökokrízist az emberközpontúság meghaladásával orvosolhatjuk. A tárlat egy olyan állapotot vagy kort feltételez, melyben a biotechnológia és az orvostudomány szabadon teremthet kimérákat és olyan élőlényeket, amelyek nálunk sikeresebben küzdenek meg az antropocén viszontagságaival. Mi történik, ha a Turritopsis dohrnii nevű, biológiai halhatatlan medúzafajt az emberrel keresztezzük, vagy ha a növények biológiai mechanizmusaival, sajátos tér-, idő- vagy veszélyérzékelésükkel más élőlényeket ruházunk fel?
Nagy Iza az emberi létforma metamorfózisának kutatása közben egy hibrid valóságot teremt, melyben visszakapcsolódhatunk a természethez és sikerrel vehetjük az ökológiai rendszerünk összeomlásával járó akadályokat is. Szintetikus és organikus anyagok ötvözésével spekulatív szerveket hoz létre, amelyek az állat- és növényvilág mechanizmusaiból és formáiból eredeztetett, új érzékszervekként is funkcionálhatnak. Az organikus világ különböző komponenseiből olyan létállapotok születnek, melyeket eddig a modern emberkép sterilitásán kívül értelmeztünk, és amelyek éppen ezért egyidejűleg válthatnak ki csodálatot és viszolygást. A spekulatív poszthumanizmus alapelképzelése, hogy a jövőben létrejöhetnek olyan poszthumán entitások, amelyek az emberi léptéket és intelligenciát képesek meghaladni. A spekulatív design és a fotográfia eszköztárának segítségével készült munkák ezekkel a lehetséges entitásokkal ismertetnek meg minket.
A kiállítás megtekinthető 2023. február 3-ig nyitvatartási időben.
Trixie the Pixie: Flow House
Teleki Kitti kiállítása
Megtekinthető: 2022. december 8. és 2023. január 6. között
Megnyitó: 12.07. 19:00
★Welcome to the Flow House! ★
A Flow House az a hely, ahol garantáltan lecsendesítheted az elméd. Tudjuk, hogy most erre van szükséged, és nyugi, nem vagy ezzel egyedül: Trixie, az Instagramról ismert animált internetes perszóna már több mint egy éve kutatja, melyek azok a hatékony relaxációs gyakorlatok, amelyek által sikerülhet összhangba kerülni magunkkal, értékelni a jelent és újra megtalálni a lelki egyensúlyt. 2021 óta sokat fejlődött, ma már a legapróbb dolgok, például a hangyák számolgatása vagy a növényekkel való interakciók is képesek örömet okozni neki. Trixie most egy intim térbe, a saját otthonába invitál, hogy téged is beavasson a kedvenc mindfulness gyakorlataiba!
Lakásavató: december 7. 19:00
Köszöntőt mond: Domonyi Rita, dramaturg
Cím: 1075 Budapest, Király utca 11., K11 LABOR
A Flow House látogatható 2022. december 8. és 2023. január 6. között.
๑๑๑๑๑๑๑๑๑๑๑๑๑๑๑๑๑๑๑๑๑๑
Teleki Kitti animációs filmrendező projektje, a Trixie the Pixie 2021-ben indult az Instagramon, a diplomamunka idén a MOME rektori különdíjában részesült. Az oldal egy huszonéves internetes perszóna, Trixie életébe ad bepillantást. Önismereti útját – generációjához hasonlóan – az Instagramon dokumentálja, az ő feedjébe azonban nem csupán a legjobb pillanatok kerülnek be. Látjuk, hogy olykor ő is szorong, éretlenül viselkedik és küzd az időbeosztással. A mikro-kontentek (GIF-ek, illusztrációk, képregények) a fiatal felnőtteket érintő aktuális témákról és kérdésekről szólnak, melyek önálló vizuális naplószerű etűdökként is értelmezhetőek. Trixie esetlenségére a karakter ábrázolásmódja is ráerősít, éppen ettől tudunk könnyen azonosulni vele.
Az interaktív kiállítás a Trixie élményeit feldolgozó installációs szituációkon és mozgóképes tartalmakon keresztül mutatja be, hogyan lehet a mentális egészséggel és az önismerettel kapcsolatos kérdéseket az animáció segítségével tematizálni. A látványvilág ismerős lehet: a régi rajzfilmeket idéző vizualitás vagy éppen az ikonikus Polly Pocket játékokra reflektáló Flow House-struktúra egyaránt apró, nosztalgikus utalások a kilencvenes és kétezres évek fordulójára, amikor Trixie még gyerek volt.
Trixie the Pixie az Instagramon: https://www.instagram.com/trixithepixie/
Lovrity Anna Katalin: Az elveszett fagyigombóc
Megtekinthető: 2022. november 19-tól december 4-ig
Megnyitó: 11.18. | 19:00
Lovrity Anna Katalin animációs filmrendező és illusztrátor a festészet felől érkezett a mozgókép világába, így az animációs filmekre általában jellemző rajzosság és karakterfókusz helyett az ő munkáit sokkal inkább a foltok, az élénk színek, és az ezekből alkotott lírai tájképek dominálják. Vizuális nyelvét ez teszi egyedivé, egyúttal ez az, ami újra és újra kihívás elé állítja őt alkotás közben. Hogyan lehet a homogén felületeket mozgásba hozni? Mi az a minimum rajzolt részlet, amely a befogadó számára szükséges a karakterek és tárgyak megértéséhez? Miként válhat ez az ábrázolásmód univerzálissá és használhatóvá egyéb, nem mozgóképes vizuális műfajokban és a design területén?
A K11 LABOR kiállításán az animációs filmrendező 2017-ben bemutatott Vulkánsziget című rövidfilmjével, az egyedi vizuális nyelvvel létrehozott tájakat és lényeket bemutató illusztrációkkal, illetve az illusztrációk tárgyi formáival, a Lovrity Anna Katalin által társalapított Kirakós Budapest és what the rug márkák termékeivel is találkozhatunk.
A megnyitó estéjén 20:30-tól az Országos Rajzfilmünnep programjához és a kiállításhoz kapcsolódva kortárs magyar alkotók animációs rövidfilmjeit vetítjük 21:30-ig.
KAPCSOLÓDÓ ESEMÉNYEK:
Mesetánc a dzsungel állataival – workshop gyerekeknek
Az Országos Rajzfilmünnep november 19-i programsorozatában a rajzfilmvetítések között workshopokkal is várunk titeket a K11-ben. 16:00-tól Rubi Anna kortárs tánctanár Lovrity Anna Katalin animációs filmrendező közreműködésével tart workshopot gyerekeknek, melyen különböző hangulatú és formájú állatokat keltünk életre. A játék fejleszti a kreativitást, a megfigyelőképességet és jól átmozgatja a résztvevőket.
Max. létszám: 15 fő.
A workshop alsó tagozatos általános iskolásoknak ajánlott!
Jegyek:
Elővételben: 1.000 Ft
A helyszínen: 1.500 Ft
Nők elleni erőszak a vásznon – Animációs filmvetítés és szakmai beszélgetés
November 25. a nők elleni erőszak megszüntetésének világnapja, ennek alkalmából a K11 LABOR szervezésében animációs filmvetítést és szakmai beszélgetést tartunk 18:00-tól a K11-ben.
Lovrity Anna Katalin Vulkánsziget című diplomafilmjét 2017-ben mutatták be a Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon. Az animációs rövidfilm egy egyenlőtlen érzelmi és hatalmi játszma történetét dolgozza fel: a cselekményben egy fiatal nőstény tigris kiszolgáltatottságát és megküzdési stratégiáját követhetjük nyomon. Akkor 2017-ben, a vetítés után néhány hónappal robbant ki a Weinstein-botrány és indult útjára a #metoo mozgalom.
A K11 LABOR által szervezett esemény első fél órájában három, a nők elleni erőszakot tematizáló rövidfilmet vetítünk, majd az azt követő szakmai beszélgetésen meghívott előadókkal járunk utána az erőszakot tematizáló animációk történetének, ábrázolásmódjainak és társadalomban betöltött lehetséges szerepüknek.
Meghívott előadók:
Ábrai Hermelin, a NANE és a Patent egyesületek aktivistája és prevenciós foglalkozástartója
Gyenge Zsolt, filmkritikus
Lovrity Anna Katalin, animációs filmrendező
Moderátor: Bartal Dóra, újságíró, az ELTE BTK doktorandusza
A téma érzékenysége és az explicit tartalmak miatt az eseményen való részvétel 16 éves kor felett ajánlott.
Belépő: 500Ft
Megvásárolható készpénzes fizetéssel a helyszínen vagy online.
Szimbio Lab – Organikus Design bemutatkozó kiállítás és workshop-sorozat
Megtekinthető: 2022. október 6-tól október 28-ig
Megnyitó: 10.06. | 19:00
A Szimbio Lab csoport tagjai (Kis-Barakső Alexandra, Márföldi Dóri és Huszár Fanni) a kortárs design innovatív tendenciáit építik be tevékenységükbe, aminek legjellemzőbb szegmenseit az organikus, slow tervezési metódusok kutatása, a bio- és distributed design és a fenntartható szemlélettel kapcsolatos edukációs workshopok alkotják. Ezen belül kiemelt fókuszt kapnak a növeszthető alapanyagok (kombucha, micélium), amikből különböző kísérleti folyamatok során eltérő anyagok, anyagminőségek hozhatók létre. A kiállításon a csoport kísérleti folyamatainak eddigi eredményeit láthatjuk, például a tematikus bio- és organikus anyagpalettákat, valamint az ezekből kiindulva létrehozott kísérleti tárgyakat, kollekciókat. Emellett a 2022-es biodesign workshopok résztvevőinek munkái is kiállításra kerülnek.
A kiállításhoz tematikus tárlatvezetések, organikus tárgy- és bioanyagalkotó workshopok kapcsolódnak.
A kiállítás és programsorozat az Európai Szolidaritási Testület, a Textilipari Műszaki és Tudományos Egyesület és a Magyar Művészeti Akadémia támogatásaival valósulhat meg. A program a Budapest Design Week hivatalos eseménye.
KÖZÖS A KERT! // workshop és helyspecifikus installáció Módra Bettinával // CHILL GARDEN: NEW WAVE+
Workshop és installáció létrehozása: 2022. augusztus 18. 16-18 óráig
Módra Bettina 2019-ben szerzett MA diplomát a MOME textiltervező szakán. A textil mellett már jó ideje foglalkozik természetművészettel, mely területen leginkább helyspecifikus installációkat hoz létre egyénileg vagy más alkotótűrsakkal közösen. Fontosnak tartja a természetes anyagok használatát, az újrahasznosítást, a környezetvédelmet, mint a fenntartható élet és jövő alappilléreit. Szemléletét és művészetét is meghatározza az a gondolat, hogy a tudatos embernek feladata, hogy valamilyen módon reagáljon a körülötte zajló globális problémákra, legyen az figyelemfelkeltés, kísérletezés, vagy innovatív megoldások kidolgozása.
A Róth Miksa Emlékház és Gyűjtemény udvarán a Chill Garden keretében, közösségi alkotás révén megszülető munkája a 2021-ben elkészült Green Touch című installáció gondolati alapjaira épül. A “Közös a kert!”című esemény így a zöld környezet alapvető igényén kívül a közösségben létezés, a közös létrehozás örömét is magában hordozza. Az installáció előre csíráztatott magok segítségével szabadon alakítható a résztvevők által egy közösen kitalált ritmusban, ami az egyéni felelősségre hivatott rámutatni az élhetőbb és zöldebb jövő megformálására.
A natúr gyapjúréteg egy hordozó, ami kiemeli és láthatóvá teszi a mintázat alakulását, segítségével megfigyelhető a napról-napra történő változás, így folyamatművészeti alkotásnak is tekinthető. A növekedés ritmusa szerint a felület egyre vadabbá válik, a mintázat egyre kevésbé látható, a természet visszaveszi az irányítást. A kiállítás után sem válik a mű hulladékká, az installálás helyén hagyva a körülmények döntik el, mely részek élnek tovább, a többi alkotóelem pedig maradéktalanul lebomlik.
Chapter 1_GIRLZ // Szegal Hanna Lea fotókiállítása // CHILL GARDEN: NEW WAVE
2022. július 14. - augusztus 5.
Szegal Hanna Lea a 90-es évek közepén, 16 évesen kezdett el fotózni egy Praktica MTL 5B géppel
„Tinédzserkoromban a délutánjaim java részét a gördeszkapályán töltöttem. Egy alkalommal meglepően jól sikerült lencsevégre kapnom egy trükköt, így vette kezdetét a később szenvedéllyé váló fotográfia iránti érdeklődés. A „deszka” ekkor még erősen fiúk uralta terület volt, menőnek éreztem velük lógni, mégis, a pályán kívül is volt életem, ahol viszont a barátnőimmel töltöttem minden szabad percemet. Dokumentáltam szinte mindent és mindenkit, követtem a megérzéseimet és élveztem a kompozíciókat, a fotózásban csak a 36 filmkocka szabott határt.”
A Chapter 1_GIRLZ című pop-up kiállítás a jövőben bemutatásra kerülő MY DIARY című átfogó tárlat egy szelete. A kiállítás keretében Hanna életéből és – a 10 évet felölelő (1993-2003 között készült) – analóg fotóiból villantunk fel egy naplórészletet, melyek főszereplői ezúttal kizárólag lányok.
Megtekinthető: 2022. augusztus 5-ig a Róth Miksa Emlékház és Gyűjtemény udvarán a múzeum nyitvatartási idejében.
(magyar filmdráma, 92 perc, 2021)
A Hasadék egy apa-fiú történet, a magashegyi tájakon játszódó dráma a balladák hangulatát idézi meg. Egy erdélyi származású magyar orvos az édesapja temetésére tér vissza Budapestről a Máramarosi-havasok hegyei közé, szülőfalujába. Hazatérése során találkozik a tizenhét éve nem látott kamasz fiával, s rövidre tervezett utazása végzetes fordulatot vesz.
A film Krasznahorkai Balázs rendező első nagyjátékfilmje.
Folyamatos változásban: Nőnek lenni // CHILL GARDEN: NEW WAVE
19:00 // Folyamatos változásban: Nőnek lenni // beszélgetés Csepelyi Adrienn vezetésével
20:15 // Borkóstoló Homoky Dorkával
Gender // CHILL GARDEN: NEW WAVE
Szegedi Anita
Legjobb tudomásom szerint // CHILL GARDEN: NEW WAVE
CHILL GARDEN: NEW WAVE
filmvetítés és közönségtalálkozó
A történet főszereplője Nóra és Dénes, egy fiatal házaspár. Dénes feleségét egy éjszaka nemi erőszak éri. Az ellentmondásos tanúvallomások miatt és a bizonyítékok híján a rendőrség nem tud igazságot tenni az ügyben. A férj először felesége mellé áll, támogatja, személyesen próbál meg utánajárni, hogy pontosan mi is történt azon az éjszakán, a későbbiekben azonban az eset feldolgozása próbára teszi a kapcsolatukat. A pár különösen nehéz helyzetbe kerül, mert mindez épp egy örökbefogadási folyamat végén történik, és a történtek befolyásolják a döntés kimenetelét.
Mini pozsgáskert-ültető workshop
Mindig is érdekelt a kertészkedés, de még nem volt alkalmad kipróbálni az ültetést?
Szeretnéd sokáig életben tartani otthonod növényeit, pozsgásait?
Akkor indítsd nálunk a hónap utolsó hetét egy kis kreatív ültetéssel és elmélyült alkotással!
Hangtalanul is hangosan - akusztikai ökológia és hangtáj
"Akik a kertet gondozzák" – Zöld utak a kortárs művészetben
A résztvevők munkáinak bemutatásával szeretnénk felvillantani, hogy miképpen képes a kortárs művészet vizuális eszközeinek és csatornáinak segítségével a természetes ökoszisztémák megőrzésének fontosságára irányítani a figyelmet.
Zine-készítő workshop Bella Tamarával
Növényképszövő workshop Fülöp Tündével
Szeret különféle alapanyagokkal kísérletezni a szövésen belül, így merült fel benne az a gondolat, hogy miért is ne használhatna növényeket erre a célra.
Kombucha bioanyag workshop // SzimbioLab
Manage [It] Yourself
Ezt követően a már megszokott módon kerekasztal beszélgetésre kerül sor, ahol többek között előadóink jövőbeli terveiről ,fenntartható brandek menedzseléséről is szót ejtünk majd.
Vékony Anna elsőéves MOME DMM hallgató
-Korn Anita | RuhaStory
-Tóth Ádám | Malom Projekt
-Vecsei Kinga Réta | Secondland
Inverted Nature // ÚJHÁZI Adrienn kiállítása
Meet the Artist: OLAJOS Ilka // beszélgetés a művésszel Panel című kiállításáról
(Forrás: https://hypeandhyper.com/olajos-ilka-panel/)
MOME Fair Tavasz
Ha nem a vásárlás motivál, csak kíváncsi vagy min dolgoznak évközben a momésok, gyere el, nézz körül, beszélgess!Lesz finom kézműves sör, és a vásárlásokhoz tombolaszelvény is jár! A kisorsolt ajándék csomagokat a vásáron résztvevő tervezők alkotásaiból állítjuk össze.
Krespel tanácsos házak // au workshop
A közös alkotómunka egy beszélgetéssel indul egy E.T.A. Hoffmann Krespel tanácsos című novellájából felolvasott részlet nyomán, érintve az építészeti tervezés és az építés viszonyának kérdését.
Köszöntőt mond: Somosi Rita, a BPF kurátora
A kiállítást megnyitja: Pleskovics Viola, az Építészfórum szerkesztője
A kiállítás április április 28-ig, minden hétköznap 10-18 óra között látogatható.
Helyszín: K11 LABOR, 1075 Budapest, Király utca 11.
2022. március 30.
Ászity Boglárka: Alvások (2019, 6’57’’)
Balogh Fábián: Our House (2018, 9'20)
Darabos Éva: Pá kis panelom! (2019, 8’42’’)
Felvidéki Miklós: Gorgon (2016, 8’00)
Natália Azevedo Adrade : Tövisek és Szálkák (2019, 9’45’’)
Szénási Marcell: Zűrös környék (2017. 9’07”)
Építészeti örökségünk - kortárs megoldások // kerekasztalbeszélgetés
2022. március 16.
A probléma globális, aktualitását mi sem igazolhatná jobban, mint hogy a 2021-es Építészeti Biennálé Magyar Pavilonjának Othernity projektje pontosan erre kínált konceptuális megoldásokat.
Szakál Andrea, a MOME Doktori Iskolájának hallgatója
Molnár Szabolcs, a Paradigma Ariadné Építész Stúdió tagja, az Othernity projekt egyik kurátora
Polyák Levente, urbanista, kutató, a KÉK munkatársa
OTT // Sibitka Anna kiállítása
2022. március 14 - 2022. április 4.
A Sibitka festményein megjelenő vidéki Kádár-kockák meghatározó jellemzője a homlokzat és az előkert kialakítása, amely egy korszak építészeti hagyományán túl, sematikus jellege mellett lakója identitását is kifejezi. Ha beljebb megyünk, megismerhetjük a tulajdonos belsőbb érzéseit, vágyait is. Ez olyan, mint amikor egy emberhez közelebb kerülünk, és a belső, akár álcázott tulajdonságait is megtapasztalhatjuk.
Az otthon mindenképp egy intim tér, ahova beengedni valakit felér egy önvallomással. Sibitka művein a Kádár-kockák legbelső tereihez, a fürdőszobákhoz is közelebb kerülünk, amelyek az ott élők számára a rutin és az elvonulás pillanatainban egyaránt helyszínül szolgálnak. Ezekben a terekben gyakran ablak sincs a külvilág felé, csupán egy ajtó a család közösségi tereiként szolgáló szobához és konyhához, azokon keresztül pedig az udvar irányába. A fürdőszoba funkcionalitása miatt talán a legkevesebb figyelmet kapó tér, sokaknak azonban az elvonulás és a pillanatnyi magány helyszíne.
Tabula rasa? A papír mint hordozó // Workshop és tárlatvezetés Herbert Anikóval
2022. január 29.
Herbert Anikó aka Haniko művészetében jelentős szerepet tölt be a papír: mint hordozó, mint a képalkotásnak végtelen lehetőséget biztosító felület. Alkotófolyamatában gyakori jelenség, hogy egy-egy projektjét, munkáját általa felkért szerzők versei, írásai egészítik ki. Így a kép és szöveg – melyeknek együttes hordozója a papír – szerves egységet alkot, hiszen a versek mindig többletjelentést adnak a képeihez.
“8 felhő emel” című sorozatának újrahasznosított papírképei Tóth Kinga és Tóth Réka Ágnes költőkkel kollaborációban születtek meg. Anikó egy személyes tárlatvezetést tart ahol többek között arról is mesél legújabb munkái kapcsán, hogy mit jelent számára a papír, milyen lehetőségek, rétegek, tartalmak rejlenek ebben az egyszerű, mégis izgalmas anyagban. A rövid tárlatvezetést workshop követi, ahol minden résztvevő megalkothatja saját, egyedi papírkollázsát. Haniko low waste szemléletének jegyében újrahasznosított képeinek papírsablonjai, valamint maradék- és hulladékanyagok felhasználásával készíthetitek el kollázsaitokat.
8 felhő emel // Herbert Aniko aka Haniko kiállítása
2022. január 13 - 2022. február 8.
Herbert Anikó vizuális művésznek az őszi “Nubes” kiállítás folytatásaként most januárban nyílik “8 felhő emel” címmel újabb egyéni kiállítása. A kiállítás címét az első japán versként emlegetett szöveg inspirálta - Haniko így tesz rá ismét bátor kísérletet, hogy a kelet-ázsiai kultúrák sokféle, gazdag vizuális kódjából merítve hozzon létre valami szelíden, mégis radikálisan sajátot, hol pasztell foltokkal, hol hulladékanyagokból, egyszerre artikulálva a csöndet és a csöndben tévelygés kínját és boldogságát. Más szóval az egyetlen útét, ami végül is visszavezethet minket saját belső tereinkbe.