Aktuális kiállítások
KULT7 Galéria - Klauzál tér 6.
RE:FRAMED-Beyond the surface
Megnyitó: 2025. november 21., péntek 19h
A kiállítás olyan festőket mutat be, akik a hagyományos táblaképet kísérleti térként kezelik – felosztják, átalakítják, vagy új értelmet adnak fizikai formájának. A klasszikus négyszög forma megkérdőjelezésével rámutatnak arra, hogy maga a festmény szerkezete is jelentéshordozóvá válhat. Műveik az ábrázolás és tárgyiság, a felület és tér, a hagyomány és átalakulás határán mozognak. Festészetükben a kép nem pusztán médium, hanem az önreflexív gondolkodás és újrarendezés aktusa is.
Kiállító művészek:
Gantner Dániel, Leitner Levente, Menyhárt Marcell, Nemes Márton, Pap Gábor, Radvánszki Levente, Szabó Menyhért, Vasquez Anthony
Kurátor: Gallai Renáta
A kiállítás megtekinthető: 2025. november 21. és december 6. között a Galéria nyitvatartási idejében.
Kurátori tárlatvezetés
november 27. (csütörtök) 18.00
Finisszázs
december 5. (péntek) 18.00
KULT7 Labor - Király utca 11.
Exkluzív tárlatvezetés: 2025. december 20. 18:00
„Ha nem vigyázol, és rossz helyen zuhansz ki a valóságból, akkor a Backroomsba kerülsz, ahol nincs más, csak régi dohos szőnyegek szaga, sárga monokróm őrület, fénycsövek hangos zümmögése és körülbelül hatszáz millió négyzetmérföldnyi véletlenszerűen szegmentált üres szoba, ahol csapdába eshetsz. Isten mentsen meg, ha hallasz valamit a közelben kódorogni, mert biztos, hogy az már meghallott téged.ˇ”
terek nyugtalanító jellegét. Az esztétikában a hátborzongató völgy (angolul uncanny valley) egy feltételezett kapcsolat egy tárgy emberhez való hasonlósága és a tárgyra adott érzelmi reakció között.
Ennek a megjelenítéséhez az uncanny valley jelenség eszközeit használom: a képeken humanoid játékok és figurák szerepelnek, a szem és a száj motívumai gyakran visszatérnek. A szem motívuma kettős jelentéssel bír – egyszerre idézi a megfigyeltség és a feszélyezettség érzését, miközben valójában élettelen tárgyakhoz tartozik. Hasonlóan, mint a belső emlékezet során- az ember egyedül van, mégis jelen van egy furcsa, megfoghatatlan megfigyeltség érzete – akárcsak a Backrooms teóriában, ahol a tér üressége ellenére valami idegenszerű figyel. A képeim kihalt, sötét, üres helyszíneken játszódnak- minden ott van, csak a gyerekek hiányoznak. A néző itt maga a hiányzó gyerek: passzív megfigyelő, aki mintha a tér peremén állna, emlékei és a
valóság között.
saját emlékeihez vezető átjárót.