Aktuális kiállítások
KULT7 Galéria - Klauzál tér 6.
Ragyogás - Róth160
Kiállításmegnyitó:
December 11. CSÜTÖRTÖK 18.00
A Ragyogás kiállítás a fény, az anyag és az áttetszőség kortárs újraértelmezése. Róth Miksa ikonikus üvegablakai és mozaikjai ma is élő inspirációként hatnak: a tárlat azt vizsgálja, hogyan rezonálnak minderre a 21. század művészei, és miként maradhat a fény aktív jelentéshordozó a digitális korban.
Kurátori tárlatvezetések: 2025. december 19., péntek 18.00 óra
2026. január 8., csütörtök 18.00 óra
A megnyitón köszöntőt mond Kolocz Dóra muzeológus, a Róth Miksa Emlékház és Gyűjtemény vezetője.
Finiszázs: 2026. január 23., péntek 18.00
A kiállítás négy témája:
Anyag és fény
Transzparencia és illúzió
Ragyogás mint metafora
Dekorativitás újraértelmezve
Kiállító művészek:
Antalka Zsófia, Ábel Tamás, Benczúr Emese, Csonka Veronika, Januško Klaudia, Kis Judit, Koleszár Stella, Körei Sándor, Nemes Márton, Pál Bella
Kurátor: Gallai Renáta
A kiállítás megtekinthető: 2025. december 11.- 2026. január 24.
KULT7 Labor - Király utca 11.
Exkluzív tárlatvezetés: 2025. december 20. 18:00
„Ha nem vigyázol, és rossz helyen zuhansz ki a valóságból, akkor a Backroomsba kerülsz, ahol nincs más, csak régi dohos szőnyegek szaga, sárga monokróm őrület, fénycsövek hangos zümmögése és körülbelül hatszáz millió négyzetmérföldnyi véletlenszerűen szegmentált üres szoba, ahol csapdába eshetsz. Isten mentsen meg, ha hallasz valamit a közelben kódorogni, mert biztos, hogy az már meghallott téged.ˇ”
terek nyugtalanító jellegét. Az esztétikában a hátborzongató völgy (angolul uncanny valley) egy feltételezett kapcsolat egy tárgy emberhez való hasonlósága és a tárgyra adott érzelmi reakció között.
Ennek a megjelenítéséhez az uncanny valley jelenség eszközeit használom: a képeken humanoid játékok és figurák szerepelnek, a szem és a száj motívumai gyakran visszatérnek. A szem motívuma kettős jelentéssel bír – egyszerre idézi a megfigyeltség és a feszélyezettség érzését, miközben valójában élettelen tárgyakhoz tartozik. Hasonlóan, mint a belső emlékezet során- az ember egyedül van, mégis jelen van egy furcsa, megfoghatatlan megfigyeltség érzete – akárcsak a Backrooms teóriában, ahol a tér üressége ellenére valami idegenszerű figyel. A képeim kihalt, sötét, üres helyszíneken játszódnak- minden ott van, csak a gyerekek hiányoznak. A néző itt maga a hiányzó gyerek: passzív megfigyelő, aki mintha a tér peremén állna, emlékei és a
valóság között.
saját emlékeihez vezető átjárót.